شما اینجا هستید

اسلایدر » قالیباف: دغدغه اول و آخر ما باید معیشت مردم باشد

به گزارش سرای امید،محمدباقر قالیباف در آئین بهره برداری از بزرگترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور، گفت: دغدغه اول و آخر ما در این مقطع باید توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد.

وی افزود: مردم ما هرگز هیچ اختلاف، تنش و دعوای حیدری نعمتی را از کسی قبول نمی‌کنند و از همه ما توقع دارند که کار صادقانه انجام دهیم و هم خوب کار کنیم و هم کار خوب کنیم.

قالیباف با بیان اینکه حال مردم ما در حوزه اقتصاد خوب نیست، افزود: گاهی چیزهایی را می‌شنویم که کاش نمی‌شنیدیم؛ اما واقعیت‌های تلخی هست و می‌بینیم که از اجاره پشت بام‌ها حرف زده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما باید بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم و باید به این نکته واقف باشیم که مردم ما قانع هستند و همین که این حس در آنان به وجود بیاید و این امنیت روانی در آنان وجود داشته باشد که ما به درستی مدیریت می‌کنیم و در تلاش هستیم و این مسئله را در زندگی شأن لمس کنند، ممنون مدیران خواهند بود اما در غیر این صورت از ما راضی نخواهند بود.

قالیباف تصریح کرد: امروز مجموعه‌ای افتتاح می‌شود و مانند گذشته این مجموعه می‌تواند در کمترین زمان ممکن با بیشترین تأثیرگذاری و در همه جغرافیای کشور با شفافیت و عدالت و همچنین با کمترین زمان ممکن و با اقتصادی‌ترین روش، مسائل و نابسامانی‌های اقتصادی کشور را حل و فصل کند.

وی تأکید کرد: زمانی که حرف از اقتصاد دیجیتالی می زنیم به این معناست که یک فرصت بزرگ در اختیار ماست که عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم و راه بسیار کوتاهی را برای به دست آوردن بزرگترین دستاوردها طی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته اگر در این زمینه غفلت کنیم، فاصله ما نسبت به مابقی دنیا افزایش می‌یابد و شکاف آن هم دیجیتالی خواهد شد و عقب ماندگی مان نیز نسبت به بقیه کشورهای دنیا بیشتر خواهد شد.

قالیباف افزود: به این معنا که اقتصاد دیجیتالی هم یک فرصت بزرگ برای ماست تا گذشته خود را جبران کنیم و در مقابل یک خطر و تهدیدی است که اگر از آن غفلت کنیم، قطعاً آسیب بزرگی از این ناحیه متوجه کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: ما از یک سو جوانان را که در حوزه اشتغال دچار مشکل هستند را می‌توانیم یک تهدید ببینیم اما از یک منظر دیگر به این موضوع نگاه کنیم که ما نیروی جوان، تحصیل کرده و آشنا به فضای اقتصاد دیجیتال بسیار زیادی داریم که بزرگترین سرمایه این عرصه هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز دنیا لحظه شماری می‌کند که چنین ظرفیت و منابع انسانی داشته باشد که ایران در دارا بودن منابع انسانی جوان وضعیت خوبی دارد و در میان ۵ یا ۱۰ کشوری هستیم که چنین ظرفیت بزرگی دارند که باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم.

قالیباف گفت: نگاه مجلس یازدهم این است که به همه کسانی که در بخش دولتی، خصوصی، شرکت‌های کوچک و یا بزرگ و یا حتی در روستایی در زمینه صنایع دستی فعالیت می‌کنند، کمک شود و در خدمت همه آنان هستیم و در مجلس شورای اسلامی این مسیر را طی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بنده به عنوان یک مدیر و خدمتگزار تا قبل از اینکه وارد مجلس شورای اسلامی شوم، واقعاً این موضوع را حس کردم که اقتصاد دیجیتال در مدیریت، شفافیت، خدمت و کوچک سازی و کارآمد سازی اثر بسیار زیادی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: زمانی که بنده در نیروی انتظامی خدمت می‌کردم به این موضوع کاملاً واقف بودیم که ۱۱۰ و همچنین خدماتی که در زمینه الکترونیکی در پلیس +۱۰ می‌تواند انجام شود، تأثیرات بسزایی در زندگی مردم خواهد داشت.

قالیباف گفت: در آن مقطع مقاومت بسیار زیادی برای خدمات پلیس +۱۰ وجود داشت اما تلاش ما به نتیجه رسید و می‌بینید که مردم چگونه در خانه و از طریق یک تلفن می‌توانند خدمات خود را دریافت کنند و سپس این خدمات را در شهرداری تهران هم ادامه دادیم.

وی یادآور شد: تهران صرفاً ۷۰ کیلومتر فیبر نوری داشت اما امروز شهر تهران بیش از دو هزار کیلومتر فیبر نوری دارد که ظرفیت بزرگی در حوزه زیرساخت است و همه شهرها می‌توانند این مسیر را طی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این باور و نگاه باید وجود داشته باشد تا بتوانیم آسیب‌های جدی در حوزه اقتصاد را حل و فصل کنیم و خواهش بنده از همه این است که به این مسئله توجه داشته باشند که یک کار موفق زمانی اتفاق می‌افتد که همه همدل و همزبان شویم.

قالیباف اظهار داشت: همه ما می‌دانیم وقتی رفتاری خارج از قانون انجام دهیم و اقدامی خارج از وظایف مان و ساختارهایی که برای ما پیش بینی شده است، انجام دهیم، مشکلاتی ایجاد می‌شود و بر این اساس همه باید احترام بگذاریم و اگر هر جا هم نظری داریم و احساس ما این است که قانون در برخی جاها نیاز به اصلاح دارد، حتماً ما در مجلس در خدمت دوستان هستیم.

وی افزود: همچنین ممکن است در جایی خلاء قانونی وجود داشته باشد که ما حتماً در خدمت هستیم تا این مشکلات را حل و فصل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد ما این است که هر اتفاقی در مجلس باید دارای چهار مؤلفه شفاف سازی، هوشمندسازی، مردم سازی و کارآمدسازی باشد و تحول در مجلس یازدهم مبتنی بر این عوامل است.

قالیباف اضافه کرد: این فرآیندها منجر به اصلاح ساختارها و شفاف سازی می‌شود و از سوی دیگر مدیریت را ارتقا می‌دهد و اثربخشی آن افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه زمانی که ما از اقتصاد مقاومتی حرف می زنیم در حقیقت به معنای مردمی سازی و اقتصاد دیجیتالی است، گفت: لازمه حرکت در این راستا آن است که بتوانیم از بخش خصوصی، دولت، شورای عالی فضای مجازی، به خوبی استفاده کنیم و همه باید دست به دست هم دهند تا این مسیر را به خوبی پیش ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا باعث شد که در بخش‌های مختلف آسیب‌های جدی ببینیم اما واقعاً کرونا برای فضای دیجیتالی فرصت بسیار بزرگی ایجاد کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

قالیباف گفت: بسیاری از کسب و کارهایی که تعطیل شد از طریق مجازی رونق پیدا کرد که ما باید از این فرصت‌ها حداکثر استفاده را داشته باشیم و این مسیر را پیش ببریم.

وی افزود: موضوع استفاده از فضای مجازی در بخش آموزش کشور جزو موارد حائز اهمیت است که باید حتماً آن را دنبال کنیم و عدالت آموزشی در این مسئله بسیار اهمیت دارد و خدماتی که از طریق سامانه شاد ارائه می‌شود، باید برای همه به صورت یکسان باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از روستاها و همچنین حاشیه شهرها مردم حتی موبایل هوشمند ندارند و حتی اگر موبایل هوشمند هم در اختیار داشته باشند، ممکن است مشکلات دیگری داشته باشند که باید مرتفع شود.

قالیباف گفت: ما حتماً نیازمند آن هستیم که در حوزه فضای مجازی یک حوزه صیانتی را برای خانواده، کودکان و نوجوانان فراهم کنیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب