شما اینجا هستید

اسلایدر » راهکارهایی برای تربیت فرزندانی شاد

به گزارش سرای امید، هانیه لواف روانشناس و مشاور درباره نکات مربوط به تربیت فرزندان شاد، اظهار کرد: برای تربیت فرزندانی شاد باید والدین در ابتدا به کودک خود احساس امنیت دهند تا او حس کند پدر و مادرش دوستش دارند.

این روانشناس بیان کرد: والدین باید محبت بی قید و شرط به فرزندشان داشته باشند، یعنی کودک را در هر شرایطی حتی زمانی که اشتباهی می‌کند دوست داشته باشند و ابراز محبتشان صرفا به دلیل موفقیت‌های او نباشد.

وی با بیان اینکه والدین باید کودک خود را برای کارهایی که انجام می‌دهد، تشویق و تحسین کنند و اجازه خطا کردن به او دهند، افزود: سرزنش و تحقیر کودک به خاطر انجام فعالیتی اشتباه باعث کاهش اعتماد به نفس او می‌شود و در پی آن احساس خوبی نسبت به خود نخواهد داشت، بنابراین میزان شادی او کاهش می‌یابد.

لواف تصریح کرد: برای داشتن فرزندی شاد باید اعضای خانواده شاد باشند، زیرا والدین و اطرافیان شادی و امنیت را به فرزندان منتقل می‌کنند، حال اگر والدین دچار افسردگی و اضطراب باشند و با یکدیگر صحبت نکنند و مدام با یکدیگر درگیر باشند، در نتیجه فرزند شادی نخواهند داشت.

این روانشناس با بیان اینکه والدین باید فعالیت‌ و تعاملات اجتماعی کودک خود را افزایش دهند، زیرا این رفتارها احساس شاد بودن را به کودک القا می‌کند، گفت: فعالیت‌های اجتماعی باعث می‌شود کودک مسائل مختلفی را یاد بگیرد و احساس بهتری نسبت به خود داشته باشد.

وی ادامه داد: هنگامی که کودک با افرادی شاد ارتباط برقرار می‌کند، شاد بودن را با مشاهده رفتار آن‌ها یاد می‌گیرد.

نویسنده:یعقوبعلی حاصلی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب