شما اینجا هستید

اسلایدر » حیرت رسانه های غربی از توانمندی ایران در حوزه سرطان

به گزارش سرای امید،روزهای گذشته خبرنگاران خبرگزاری فرانسه، تلویزیون ORF اتریش(کانال شماره یک اتریش)، شبکه NPR(رسانه عمومی هوستون)، شبکه ملی دانمارک، فونیکس چین و المیادین لبنان با حضور در مرکز تشخیص و درمان سرطان در تهران، از آخرین توانمندی های کشورمان در زمینه درمان سرطان گزارش تهیه کردند.

هرچند این گزارش ها با هدف بررسی تاثیر تحریم های آمریکا بر درمان سرطان در ایران تهیه شده بود اما خبرنگاران رسانه های بین المللی دریافتند که کشورمان نه تنها در زمینه درمان سرطان ناتوان نیست بلکه جدیدترین روش های جهانی درمان سرطان در مرکز درمان سرطان به مردم ایران و بیماران کشورهای همسایه ارائه می شود.

سید هادی مولانا مدیر مرکز درمان سرطان، در گفتگو با خبرنگار تلویزیون ORF اتریش، گفت: با وجود آنکه تحریم های آمریکا مشکلات فراوانی برای بیماران سرطانی کشورمان ایجاد کرده است اما متخصصان ایرانی با استفاده از دانش بومی و بهره گیری از دستگاه های روز توانسته اند در دو سال گذشته به روز ترین خدمات را به بیماران سرطانی ارائه دهند.

وی افزود: در حال حاضر مدرن ترین روش درمان سرطان توسط بهترین متخصصان رادیوتراپی در ایران انجام می شود که بر اساس این روش که Dose Painting IMRT نام دارد سلول های سرطانی نشانه گذاری شده و با دقیق ترین دستگاه های روز دنیا پرتودرمانی می شود.

به گفته این متخصص پرتودرمانی، این دانش در حال حاضر در خاورمیانه منحصر به فرد است و تنها در چند کشور اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد و ایران توانسته است با استفاده از تجهیزات مدرن وادراتی و دانش تخصصی داخلی این روش را در کشور عملیاتی کند.

وی درباره تحریم های ناجوانمردانه آمریکا علیه دارو و تجهیزات پزشکی نیز به خبرنگار تلویزیون اتریش، گفت: این رفتار آمریکا با همه کنوانسیون های بین المللی و حتی اصول اخلاقی و انسانی مغایرت دارد و سبب شده تهیه دارو برای بیماران سرطانی با چالش های جدی مواجه شود.

مولانا یادآور شد: بر خلاف ادعای آمریکایی ها تحریم دارو سبب شده قیمت داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یابد و درمان سرطان با وجود همه توانمندی های داخلی پرشکان ایرانی، با مشکلات جدی همراه باشد.

گزارشگران اروپایی در روزهای گذشته خبرهای متعددی از اثرات تحریم های آمریکا بر درمان سرطان در کشورمان در رسانه های خود منتشر کرده اند و در عین حال بر توانمندی پزشکان متخصص ایرانی در زمینه درمان اثرگذار سرطان صحه گذاشته اند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب