شما اینجا هستید

اسلایدر » جمع آوری کودکان خیابانی بزودی آغاز می شود

به گزارش سرای امید، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در خصوص جمع آوری معتادین متجاهر اظهار داشت: استدلال ما این است که با توجه به شیوع ویروس کرونا بهترین مکان برای افرادی که معتاد هستند و بیماری زمینه‌ای دارند محیط‌هایی است که در آن تجمع وجود ندارد.

وی بیان داشت: به عنوان مثال در کهریزک و زندان‌ها با توجه به شرایط حفاظتی کمترین شیوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاهد بوده‌ایم و بنابراین نسبت به جمع آوری معتادین متجاهر که عمدتا دارای بیماری‌های زمینه‌ای هم هستند،  اقدام شده تا جلوی گسترش ویروس کرونا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیریم.

استاندار تهران اظهار داشت: این افراد ۱۴ روز در قرنطینه می‌مانند و با هماهنگی ستاد مقابله مواد مخدر روزانه ۱۰۰ نفر از این افراد پذیرش می‌شوند و در مرکز نگهداری فشافویه غربالگری می‌شوند و تست کرونا می‌دهند.

وی بیان داشت: تاکنون حدود ۳۰۰ معتاد متجاهر از استان تهران جمع آوری شده  و این روند همچنان ادامه دارد.

محسنی بندپی افزود: اگر تست اولیه این معتادین هم منفی باشد در مکانی ۱۴ روز نگهداری خواهند شد و افرادی که تست کرونای آنها مثبت باشد به مراکز درمانی مشخص شده اعزام می‌شوند.

استاندار تهران یادآور شد: تمامی این اقدامات در راستای پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در مرحله بعدی جمع آوری کودکان کار و خیابانی در نظر گرفته شده که سازمان بهزیستی با رعایت پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت باید نسبت به تأمین زیرساخت‌های لازم جهت نگهداری کودکان کار و خیابانی اقدام کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب