شما اینجا هستید

خبر خوب اجتماعی » جمعیت باسوادان کشور به مرز ۹۶ درصد رسید

به گزارش سرای امید، شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و معاون وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم امضای تفاهمنامه با سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: در ۴۱ سال فعالیت جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله سوادآموزی به دست آورده‌ایم که این امر با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به دست آمده است.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد باسوادان کشور که در سن ۱۰ تا ۴۹ سال قرار داشتند، ۴۷٫۸ درصد بود و از هر ۱۰۰ نفر ۵۲ نفر بیسواد بودند که این رقم در سال ۹۵ بر اساس سرشماری صورت گرفته به ۹۴٫۷ درصد ارتقاء یافته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس برآورد صورت گرفته در سال جاری تعداد باسوادان کشور به مرز ۹۶ درصد رسیده است که این تعداد در استان‌های تهران، مازندران، سمنان، یزد، بالای ۹۸ درصد است.

محمدزاده گفت: بر اساس سرشماری که در سال ۹۵ در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال صورت گرفته است، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیسواد در کشور داریم که ۴۰۰ هزار نفر از آنها از اتباع خارجی بویژه برادران و خواهران افاغنه هستند.

وی یادآور شد که سرشماری که در ارتباط با تعداد بی‌سوادان صورت می‌گیرد بر اساس خود اظهاری است و ممکن است اشکالاتی نیز در آن وجود داشته باشد ما در نهضت سوادآموزی تمام تلاش خود را برای ریشه‌کنی بیسوادی انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تأکید کرد که به طور معمول ۱٫۸ درصد از جمعیت هر کشوری بهره هوشی کمتر از ۹۰ درصد دارند که این افراد آموزش‌پذیر نیستند و تنها می‌توانند تربیت‌پذیر باشند.

محمدزاده گفت: امیدواریم که در سرشماری سال ۱۴۰۰ وضعیت باسوادان کشور نسبت به سال ۹۷ بهبود یابد.

وی با قدردانی از همکاران خود در نهضت سوادآموزی گفت: همکاران ما برای آموزش افراد بیسواد به درب منزل آنها مراجعه کرده و خانه به خانه به دنبال باسواد کردن بی‌سوادان هستند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تأکید کرد که علاوه بر باسوادکردن افراد در کشور امکان مهارت‌آموزی و آموزش امور شهروندی نیز در دستور کار ما قرار دارد. به همین منظور مشاغل زودبازده نیز به کشاورزان آموزش داده می‌شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب