شما اینجا هستید

شهر خوب » توزیع ماسک با قیمت یارانه‌‌ای در مبادی مترو

به گزارش سرای امید،دکتر زالی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لزوم استفاده از ماسک برای افرادی که سوار مترو یا ناوگان اتوبوسرانی می‌‌شوند گفت: با توجه به میزان بالای تردد در مترو تهران که در روز گذشته شاهد استفاده حدود ۵۲۰ هزار نفر از متروی تهران بودیم، طبیعی است تأمین این تعداد ماسک دشوار است که براساس مصوبه ستاد ملی، وزارت صمت مسئولیت این کار را برعهده گرفته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در ادامه گفت: مقرر شد پس از انجام مقدمات کار، تهیه ماسک با استفاده از ظرفیت وزارت صمت و با کمک وزارت بهداشت و شهرداری تهران انجام پذیرد و با قیمت یارانه‌‌ای و مناسب در مبادی مترو در اختیار افراد قرار داده شود زیرا در غیر این‌‌صورت با توجه به تراکم جمعیت در مترو، ممکن است با چالش شیوع بیماری روبرو شویم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا با اشاره به ایجاد زیرساختهای لازم و شرایط تسهیل یافته برای تهیه ماسک خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌‌های لازم مکانیسمی برای ایجاد پایانه‌‌های فروش ماسک در مترو با قیمت یارانه‌‌ای برای تسهیل دسترسی شهروندان تدارک دیده شده است.

زالی تصریح کرد: افرادی که امکان خرید ماسک را ندارند برای محافظت خود می‌‌توانند از ماسک‌‌های پارچه‌‌ای که در منزل تهیه کرده‌‌اند استفاده کنند و آن را پس از استفاده بشویند و اتو کنند. اگر این ماسک‌‌ها از پارچه‌‌های ضخیم تهیه شود بهتر است و می‌‌تواند بین ۷-۵ بار مورد استفاده قرار گیرد و تا حدی از سرایت بیماری جلوگیری می‌‌کند.

وی متذکر شد: در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌‌های تهران که بیماران کرونایی را پذیرش می‌‌کنند، بالغ بر ۲۷۴ مورد جدید در بخش‌‌های عادی بستری شدند. ۸۰ بیمار نیز در بخش‌‌های ویژه بستری شدند و ۵۰۲ بیمار در طول ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان ترخیص شدند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران یادآور شد: آمار بستری بیماران جدید در بخش‌‌های ویژه با روزهای اخیر تفاوت قابل توجهی را نشان نمی‌‌دهد.

زالی افزود: در مورد میزان مراجعان، مجموعاً بالغ بر ۳ هزار و ۱۴۲ نفر به مجموعه بخش‌‌های درمانی ما مراجعه کردند که از این تعداد ۲۷۴ نفر در بخش عادی بستری شدند و ادامه درمان مابقی که شدت بیماری آنان کمتر بود به شکل سرپایی انجام شد.

وی ادامه داد: حدود ۳۴۰۰ نفر نیز به مراکز جامعه سلامت شهر تهران مراجعه کردند که معمولاً این افراد علائم خفیف‌‌تری دارند و این افراد با دریافت توصیه‌‌های بهداشتی شامل قرنطینه‌‌سازی و محدودیت در خروج از منزل به منزل مراجعه کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب