شما اینجا هستید

خبر خوب اجتماعی » توزیع حدود یک میلیون پرس غذا بین سیل‌زدگان توسط موکب‌های اربعین

به گزارش سرای امید،پس از سیل سیستان‌وبلوچستان و پیام مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم امدادرسانی به مردم سیل‌زده این استان، ستاد بازسازی عتبات موکب‌های اربعینی را فعال کرد تا در مناطق سیل‌زده خدمت‌رسانی کنند.

در مرحله نخست ۱۰ موکب از استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، فارس، البرز و گیلان به مناطق سیل‌زده سیستان‌ و بلوچستان اعزام شد که این موکب‌ها روزانه ۱۰۰ هزار غذای گرم طبخ و توزیع کردند.

پس از آن با توجه به لزوم افزایش خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده جنوب کشور، ۲۰ موکب اربعینی دیگر از استان‌های مختلف همچون تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد نیز آمادگی خود به منظور اعزام به سیستان و بلوچستان و هرمزگان را اعلام کردند و در منطقه حضور یافتند؛ به طوری که موکب‌های خدمات‌رسان در شهرستان و بخش‌های دلگان، جلگه چاه‌هاشم‌، چاه شور، نیکشهر، قصر قند، بنت، چابهار، کنارک، دشتیاری وپلان مستقر شدند.

بر همین اساس تاکنون ۳۰ موکب اربعینی به خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده می‌پردازد و به گفته حسن پلارک رئیس کمیته اسکان و تغذیه اربعین، موکب‌های مستقر در مناطق سیل‌زده تا امروز ۹۵۲ هزار پرس غذا طبخ و بین هموطنان سیل زده توزیع کرده‌اند.

خدمت‌رسانی موکب های اربعینی به مردم سیل‌زده جنوب کشور از ۲۴ دی‌ماه آغاز شده است که در این مدت ۲۵ هزار بسته غذایی شامل برنج، روغن، حبوبات، چای، ماکارونی، آرد، ۸ هزار تخته پتو و ۱۰۰ هزار قرض نان در بین هموطنان سیل زده توزیع شده است.

همچنین ارائه خدمات پزشکی به ۱۰ هزارنفر، توزیع ۳ هزار بسته بهداشتی و ۲۵ تن سیمان و ساخت ۳۰ سرویس بهداشتی از دیگر خدمات ارائه شده توسط موکب‌های اربعینی در مناطق سیل زده به شمار می‌رود.

خدمت‌رسانی موکب‌های اربعینی همچنان ادامه دارد و افراد علاقه‌مند و خیران برای مشارکت در امدادرسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری *۷۸۰*۱۰۴۰#  (ستاره ۷۸۰ ستاره ۱۰۴۰ مربع) اقدام کنند.

 

گزارش:غلامعباس بهمنی دهکردی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب