شما اینجا هستید

خبر خوب اجتماعی » تاسیس اولین بیمارستان هوشمند تا زمستان سال آینده

به گزارش سرای امید، علیرضا زالی، روز دوشنبه در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی، با اشاره به کاستی های نقدینگی در بیمارستان ها، مدیریت بهره وری را ضروری و اجتناب ناپذیر عنوان کرد.

وی همچنین با بیان اینکه مسئله مدیریت و افزایش بهره وری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مدت ها است در حال پیگیری است، سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی را دستاورد این تلاش ها دانست.

زالی همچنین با اشاره به پایین بودن سطح بهره وری در کشور، سطح بهره وری بسیاری از سازمان ها را نیازمند آسیب شناسی توصیف کرد.

وی با بیان اینکه میزان ساعت کار مفید هفتگی در کره جنوبی ۵۴ ساعت و در ۴۹ ژاپن ساعت است، گفت: این درحالی است که ایران با ۹۰ دقیقه کار مفید در هفته، بعد از بنگلادش بدترین رتبه را در آسیا دارد که این مسئله نشانگر نیاز به عزم ملی برای افزایش بهره وری در کشور است.

زالی با اشاره به پیچیده بودن مدیریت بیمارستان ها، افزود: در حال حاضر شاهد گذار مدیریت بیمارستانی و تغییر بهره وری کالبد بیمارستان های کشور هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت حرکت در مسیر استمرار خدمات و تحقق مدیریت نوین بهره گفت: مدیریت نوین بهروه وری باید با محوریت شفافیت، پویایی و مسئولیت  پذیری باشد.

زالی با اشاره به وجود ۱۰۰۲ بیمارستان در کشور، گفت: از این بیمارستان ها میزان ۶۹.۱ درصد متعلق به دانشگاه های علوم پزشکی، ۱۷.۱ درصد بخش خصوصی و ۸.۶ درصد نیز تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ بیمارستان زیر نظر دانشگاه شهید بهشتی مشغول فعالیت هستند، یادآور شد: در بیمارستان های دانشگاه ۴۰۰ عضو هیئت علمی غیربالینی و ۷۵۰ عضو هیئت علمی بالینی به ارائه خدمات می پردازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن قدردانی از تلاش های مدیریت سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در به ثمر رسیدن نظام جامع مدیریت بهره وری گفت: در نسخه چهارم این طرح به رضایت مندی بیماران، بازتوزیع بیماران، نوع ارجاع خدمت و فعالیت های آموزشی بیمار محور توجه ویژه شده است.

وی اظهار کرد: در نتیجه این مداخله مدیریتی از ابتدای سال تا کنون، ۹۹۰ هزار ویزیت سرپایی، ۱۱۰ هزار عمل جراحی و ۸۷۰ هزار پذیرش در اورژانس بیمارستان های دانشگاه انجام شده است.

زالی تصریح کرد: طبق آمارها از ابتدای سال تا کنون بالاترین میزان تولید خدمات سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است.

وی، این دستاورد را حاصل تلاش کلیه اعضای خانواده دانشگاه از جمله اساتید، کارکنان و دانشجویان عنوان کرد و افزود: نتایج این مداخله مدیریتی نشان داد که در شرایط سخت بودجه ای نیز می توان با اعمال نکات مدیریتی شاهد تحقق دستاوردهای ارزشمند بود.

زالی همچنین از تاسیس اولین بیمارستان هوشمند تا زمستان سال آینده توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی خبر داد و گفت: با این مداخله مدیریتی تا کنون ۲۵ درصد در زمینه اقلام دارویی و تجهیزات مصرفی صرفه جویی شده است و در زمینه پرفرمنس اتاق عمل نیز ۲۵ درصد افزایش داشته ایم.

وی افزود: با مداخلات مدیریتی انجام شده زیان عمل های جراحی گلوبال نیز ۱۲ درصد کاهش یافته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب