شما اینجا هستید

اسلایدر » بازگشایی سالن‌های نمایش از اول تیرماه/شفاف‌سازی موازین بهداشتی

به گزارش سرای امید، با درخواستی که به تازگی سیدعباس صالحی برای بازگشایی سالن‌های سینما، تئاتر و کنسرت مشروط به رعایت مسائل بهداشتی از ستاد ملی مقابله با کرونا داشته،‌ امروز در این جلسه مشخص شد که با حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت از ابتدای تیر ماه سالن‌های سینما، تئاتر و کنسرت بازگشایی خواهند شد.

برخی از اهم دستورالعمل‌های بهداشتی مطرح و منتشر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین شرح است:‌ ۱-در مقطع بازگشایی و تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۵۰ درصد مجاز است. ۲-لازم است هنگام ورود و خروج تماشاچیان و حضور در سالن انتظار، فاصله گذاری ایمن رعایت شود. ۳-در دسترس بودن مایع ضدعفونی کننده برای مراجعه کنندگان الزامی است.

۴-ضد عفونی کامل سینما و سالن‌ها طبق دستورالعمل اعلامی وزارت بهداشت هر روز یک بار الزامی است. ۵-بوفه‌های سینما و سالن‌های هنری  و آموزشگاه‌ها موظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به صورت فله نیستند. ۶-تمامی هنرجویان آموزشگاه‌ها از وسایل آموزشی اختصاصی استفاده کنند.

۷-استفاده از دستکش و ماسک در محیط سالن‌های سینمایی ،هنری و آموزشگاه ها برای کارکنان، هنرجویان و مراجعان الزامی است. ۸-با سینماها، سالن‌های هنری و آموزشگاه‌هایی که رعایت دستورالعمل ها را نداشته باشند، نسبت به تعطیلی آن‌ها اقدام خواهد شد. ۹-ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها مکلف به نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل‌ها خواهند بود.

به گزارش فارس حال می‌بایست مسئولان مرکز هنرهای نمایشی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص کنند که شفاف‌سازی در این عرصه به چه صورتی است، ‌قرار است چطور این موارد بهداشتی رعایت شود و چه تضمینی در این عرصه وجود دارد تا شاهد مشکل آفرینی  و خدایی نکرده انتقال و واگیر ویروس از سوی هموطنان و هنرمندان نباشیم.

چالش دیگر این است که چقدر هنرمندان ما در این شرایط با همه مشکلات حاضر هستند در سالن‌ها به فعالیت بپردازند.

تقریبا چهار ماه از تعطیلی سالن‌های تئاتر، سینما و کنسرت می‌گذرد و این مراکز فرهنگی هنری جزو نخستین مکان‌های تعطیلی در ابتدای اسفند ماه بوده و الان هم جزو آخرین مراکزی هستند که تقریبا در حال بازگشایی‌اند که این بازگشایی هم به صورت مشروط و رعایت پروتکل‌ها می‌بایست صورت بگیرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب