شما اینجا هستید

خبر خوب اجتماعی » افزایش ۴۰ درصدی بودجه تجلیل از معلمان/برنامه‌های غیرحضوری آموزش و پرورش برای هفته معلم

به گزارش سرای امید، علی الهیار ترکمن در نشستی خبری به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه شرایط خاصی به علت شیوع کرونا داریم گفت: هفته معلم را هم در چنین شرایطی برگزار می‌کنیم. معتقدیم اگر پرستاران در خط مقدم جبهه سلامت قرار دارند معلمان نیز در خط مقدم جهاد آموزشی قرار دارند و رسالت سنگینی دارند.

وی افزود: در کنار مصادیق فراوان فداکاری‌های معلمین، امسال جلوه‌های تازه تری را شاهدیم. معلمان علیرغم همه کاستی‌ها بسیار خوب این کار را انجام می‌دهند.

 هر معلم در طول ۳۰ سال خدمت حدود هزار دانش آموز را آموزش می‌دهند

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه هفته معلم، ایامی برای بزرگداشت مقام این بزرگواران است اما واقعیت این است که همه ایام سال، روز معلم هستند گفت: معلمی شرایط خاص تری نسبت به سایر شغل ها دارد و آن ضریب نفوذ بالایی است که معلمان دارند. ضریب نفوذ معلمان ما بالاست و هرکدام در طول ۳۰ سال خدمت می توانند حدود هزار دانش آموز را آموزش دهند و در یاد و خاطره شاگردانش باقی می ماند.

الهیار افزود: ما هم به عنوان خدمتگذاران کوچک معلمان، قدردان خدماتشان هستیم و امیدواریم توانسته باشیم در راستای تقویت جایگاه آنها گام برداریم.

وی با بیان اینکه مراسم و برنامه‌های هفته معلم در شرایط خاصی برگزار می‌شود گفت: از دی ماه، بنای ما برگزاری مراسم حضوری بود اما اکنون در قالب غیرحضوری و ویدئوکنفرانس برگزار می‌شوند.

برنامه‌های غیرحضوری آموزش و پرورش برای هفته معلم  

معاون وزیر آموزش و پرورش به نامگذاری هفته معلم اشاره کرد و گفت: شروع هفته معلم با ۱۲ اردیبهشت آغاز می‌شود و روز شهید مطهری اسوه معلمی نامگذاری شده است. شنبه (سیزدهم اردیبهشت) روز معلم و نقش و جایگاه او در گام دوم انقلاب اسلامی، چهاردهم اردیبهشت روز معلم و مرجعیت علمی و اجتماعی، پانزدهم اردیبهشت روز معلم و نقش او در تحول نظام آموزشی و پرورشی، شانزدهم اردیبهشت، روز تجلیل از پیشکسوتان و گنجینه‌های تعلیم و تربیت، هفدهم اردیبهشت روز معلم، جهاد آموزشی و سلامت خانواده و هجدهم اردیبهشت ماه روز نقش معلم در جهش تولید علم و فناوری نامگذاری شده است.

کلنگ زنی و ساخت اولین پروژه تامین مسکن فرهنگیان؛ فردا

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این هفته متناسب با نامگذاری ایام هفته برنامه‌هایی تدارک دیده شده است اظهار کرد: برنامه‌ها به دو دسته ملی و استانی تقسیم می‌شوند. فردا، دهم اردیبهشت آیین کلنگ زنی اولین پروژه تامین مسکن فرهنگیان انجام می‌شود. سال گذشته تفاهمی با وزارت راه برای ۱۷۰ هزار مسکن منعقد شد. مدت اجرای تفاهم نامه سه ساله است. در حوزه مسکن، تامین زمین بسیار مهم است.

وی ادامه داد: توزیع زمین در استان‌های مختلف یکسان نیست.کار برای تامین زمین با جدیت دنبال شده و ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی آماده ساخت هستند که فردا مراسم کلنگ زنی آن با حضور معاون اول رئیس جمهور در شهر پرند استان تهران انجام می‌شود و همزمان در هفت استان دیگر این اتفاق رقم می‌خورد و از فردا وارد فاز اجرایی ساخت مسکن فرهنگیان می شویم.

وی همچنین به دیدار ویدئو کنفرانس وزیر آموزش و پرورش با مسئولان استانی و نمایندگان معلمین در روز یازدهم اردیبهشت اشاره کرد و گفت: نمایندگانی از اولیا نیز حضور دارند و بی پرده با وزیر سخن می گویند.

پخش پیام تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت هفته معلم 

الهیار ادامه داد: در روز جمعه، دوازدهم اردیبهشت پیام تبریک وزیر از طریق پیامک برای همه معلمان ارسال می‌شود و پیام تلویزیونی رهبر انقلاب از طریق رسانه ملی پخش می‌شود. گفت وگوی تلفنی با خانواده شهیدان باهنر، رجایی و مطهری و چندتن از پیشکسوتان فرهنگی را خواهیم داشت.

وی افزود: روز شنبه دیدار ویدئوکنفرانسی معلمان با رئیس جمهور را داریم و روز یکشنبه برنامه‌های استانی اجرا می‌شوند. روز دوشنبه دیدار ویدئو کنفرانسی با رئیس مجلس، روز سه شنبه چندبرنامه تلویزیونی برای وزیر و معاونین وی تدارک دیده شده و روز چهارشنبه نیز برنامه های استانی اجرا می‌شود که با برنامه‌های ملی تداخل نداشته باشد. روز پنجشنبه نیز ارتباط وزیر آموزش و پرورش با معلمانی که در عرصه علم و فناوری کار کرده‌اند را خواهیم داشت.

 ایجاد تالار گفت‌وگو در سایت آموزش و پرورش برای اشتراک گذاری ایده‌های معلمان 

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین به چند اقدام ویژه دیگر اشاره کرد و گفت: به دانشگاه‌های کشور فراخوانی برای پژوهش درباره چگونگی بزرگداشت مقام معلم دادیم که از سال آینده با الگویی علمی در این هفته پیش برویم. همچنین تالار گفت وگویی در سایت وزارتخانه شکل می‌گیرد و معلمان می توانند ایده‌ها و تجارب خود را به اشتراک بگذارند.

الهیار افزود: یک شبکه اختصاصی برای معلمان منتخب استانی تدارک دیدیم. از هر استان چند معلم منتخب در این شبکه اختصاصی در سایت وزارت آموزش و پرورش حضور دارند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم با اشاره به اینکه معلمان فداکار که جلوه‌های خاص ایثار در این ایام را نمایش دادند در برنامه‌های هفته معلم مورد توجه خواهند بود و در چند روز گذشته هم وزیر آموزش و پرورش تماس‌ها و گفت وگوهای تلفنی با برخی از آنها داشته است.

الهیار در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برنامه‌ای برای تجلیل از معلمان حق التدریس، خرید خدماتی و… دارید؟ گفت: در هفته معلم، منتخب مجموعه متنوعی از  معلمان حتما در همه مراسم حضور خواهند داشت.

افزایش ۴۰ درصدی بودجه تجلیل از معلمان

الهیار با بیان اینکه امسال تجلیل از ۴۰ نفر در سطح ملی به عنوان نماینده معلمان انجام می‌شود، درباره بودجه تجلیل از معلمان و بودجه مراسم هفته معلم گفت: این مبلغ نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته و به ۱۴ میلیارد افزایش یافته است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سرای امید | سایت خبرهای خوب